auspair.blogg.se

Juli

Tors 12 Juli

Torsdagen var Katias födelsedag, så den firade vi genom att ge henne en massa presenter och äta tårta som vi bakade dagen innan. Jag hade köpt en liten bil som spelade musik och lös när man tryckte på den. Hon fick även en klänning, en mössa, ett te sätt, och ett mjukdjur.

 
 
 

Fre 13 Juli

Tyvärr var Leandra tvungen att åka hem i Augusti, så vi hade ett litet hejdå party för henne. Hon och hennes pojkvän Daniel skulle nämligen åka över till östkusten för att se resten av Australien innan hon åkte, så de begav sig iväg den helgen. Det var mest en liten lunch med massor av pizza så att hon kunde säga hejdå till alla sina vänner, men det var trevligt. Lite sorgligt dock, och jag kommer sakna henne.


Lör-Sön 14-15 Juli

På Lördagen började min massage kurs! Det var upp tidigt och plocka ihop allt jag behövde, och sedan tvingade jag Travis att skjutsa in mig till stan så att jag kunde lära mig hur man ger en professionell relaxation massage. Det var väldigt kul, men jag var väldigt trött när jag kom hem på kvällen. Dagen efter, på Söndagen, blev det tillbaka för en annan dag av masserande. Jag hade både fått lära mig massor på kursen, OCH fått en massa massage eftersom vi övade på varandra. Det var en mycket bra helg!


Tis 17 Juli

Då jag bestämt mig för att jag behövde ett vanligt jobb efter mitt kontrakt med Nicole var slut, bestämde jag mig även för att mitt älskade hår var tvunget att bli normalt igen. Det var helt enkelt inte värt det att lägga en massa pengar på att färga det om och om igen, så nu fick det gå tillbaka till brunt. Åtminstone för tillfället. För att få det gjort billigt och snabbt bad jag Travis att göra det åt mig, och då bad han mig att bleka hans hår medan vi ändå höll på. Så därmed spenderades Tisdag kväll med att färga och bleka hår.

 

Sön 22 Juli

Eftersom jag behövde någonstans att bo efter mitt kontrakt tog slut, och Travis ville flytta ut, hade jag och Travis bestämt oss att flytta ut tillsammans. Vi hade därför kollat på en massa hus där vi skulle dela hus med några andra, och åkte på Söndagen för att kolla på ett utav husen. Det var ett väldigt centralt hus, bussen gick precis utanför dörren och tågstationen var bara runt hörnet. Rumskompisarna vi skulle få verkade väldigt snälla och trevliga, och även om rummet var lite litet så var huset stort och hade två vardagsrum. Vi gillade huset och rumskompisarna, så även om vi kollade på flera hus efteråt slutade det med att vi bestämde oss för att flytta in här.


Tis 24 Juli

Efter att jag berättat för Nicole att jag aldrig sett en koala och att jag inte varit på ett Australienskt zoo än, tog hon med mig till en så kallad Wildlife Park. Den låg lite utanför Perth, men man kunde mata kängurur där, så vi åkte dit. Jag fick mata kängurur, klappa en wombat, och klappa en koala, samt se en massa andra djur. Vi fick även se en liten show med får och kossor, och Nicole och Georgia fick mata ett lamm och mjölka en ko. Sedan blev Georgia rädd för en kalkon, så då åkte vi hem.

 
  
 
 
 

Tors 26 Juli

På Torsdagen började vi flytta våra grejer, och Travis flyttade in redan då. Jag hade bestämt mig för att stanna en sista natt i mitt au pair hus, så han fick spendera första natten själv. Vi hjälptes dock åt att flytta in alla våra grejer. 

 

Fre 27 Juli

Fredag var min sista dag som au pair i Nicoles familj, så jag fick en boomerang, en kylskåpsmagnet, och rosa nagellack som hejdå presenter. Jag gav dem en bok som jag hittat och trodde Georgia skulle gilla, och hon fick mig att läsa den två gånger innan jag fick tillåtelse att gå. Travis hämtade mig och de sista av mina grejer, och vi åkte till vårt nya hus.