auspair.blogg.se

April

Tors 29 Mars

 

På Torsdagen hade jag bestämt att jag och Ava skulle åka till en park som heter Yokine Playspace, eftersom Ava var ledig (påsk) och det är en av Leandras favorit parker. Vi packade ihop en liten picknick, och just som vi skulle åka kom hennes kompis Dahlia över och frågade om hon fick följa med. Vi sa att självklart fick hon det, så vi packade en extra macka och körde till Yokine, där jag släppte lös barnen för att leka. Leandra kom efter ett tag för att hålla mig sällskap, och vid ca 15 tröttnade flickorna och vi åkte hem. Medan vi var där dock gungade jag flickorna så högt jag kunde i en kompisgunga, vilket de först tyckte var väldigt läskigt och sedan väldigt kul!

 

Fre 30 Mars

 

Travis hämtade mig på Fredagen för att ta med mig runt Freemantle. Först åkte vi ut till en liten hamn där han visade mig en gammal ubåt, sedan tog han med mig till en fyr som vi promenerade runt en stund, och till sist åkte vi till en övergiven elstation som vi promenerade runt. Det var meningen att vi skulle utforska den, men de hade satt upp nya stängsel så vi kom inte in tyvärr. Istället gick vi till en liten “market" och kollade runt, samt käkade crepes till lunch.

 
 

När vi var på väg hem ringde dock Travis’ mamma och frågade om vi kunde ge henne skjuts, och eftersom vi var rätt nära åkte vi och hämtade henne och skjutsade hem henne innan vi åkte hem själva.

På kvällen gav Travis mig en hoodie som han hade gjort själv i skolan, eftersom han studerar till att bli Fashion Designer. Han sa att det var ett av hans första projekt och att han nog aldrig skulle använda den själv, men att den nog skulle se söt ut på mig. Den var lurvig och mysig, så jag tackade och bockade!

 

Lör 31 Mars

 

Eftersom Travis är en kreativ och artsy person tog han med mig till Perths konstgalleri på Lördagen. Vi gick omkring och kollade på konst samt analyserade den, och gick igenom ungefär halva galleriet innan vi gick för att käka lunch. Efter lunchen promenerade vi runt i trädgården utanför galleriet, och satt i solen en stund.

 

Sön 1 April

 

Den 1sta April var det Påsk! Jag satt uppe halva natten för att göra påskkort till Ava, Rachel, och Sandy, eftersom det var de som bodde i huset just då. Under natten kom påskharen och lämnade en massa påskägg till Ava, och jag fick också en liten kopp med godis.

 Till Rachel
 
Till Sandy
 
Till Ava

Under dagen kom en massa av Rachels kompisar förbi, och Jess och jag tog med oss Ava för att se Peter Rabbit på bio så att Rachel och hennes kompisar kunde plugga. När vi kom till biografen var det en påskhare där som gav ut påskägg till barnen!

 

Ons 4 April

 

Jag jobbade hela dagen, och på kvällen frågade Callum om jag ville följa med till ett ställe som kallades “the zig-zag" och träffa några av hans kompisar. Jag tyckte det lät intressant, så jag följde med. The zig-zag visade sig vara ett berg som vi körde upp för, och när vi kört hela vägen upp gick vi en bit innan vi klättrade upp på en stor sten. Man kunde se hela staden därifrån, och det var väldigt fint. På vägen ner igen såg vi en känguru, men den var lite blyg så den ville inte riktigt posera för en bild…

 
Inte säker på vad som hände med bilden här men det ser artsy ut
 

Lör 7 April

 

Den 7de April fyllde Jess 30! Detta firade hon genom att ha en stor brasa nere på hennes föräldrars farm, så jag och Ava åkte dit (Rachel jobbade så hon skulle komma senare på kvällen) och bilresan tog ca en och en halv timme. Väl där fick vi en massa mat, och tårta förstås, och vi vuxna satt runt elden medan barnen sprang runt och lekte! Det var mycket roligt men väldigt kallt när man gick bort från elden! Jag virade in mig i en stor filt och satt så nära elden jag kunde komma! På morgonen serverades det överbliven mat från kvällen innan till brunch, och sedan blev det åka hem!

 

Ons 11 April

 

Onsdag kväll satte jag och Rachel oss ner tillsammans, och hade en konversation som slutade med att vi kom överens om att vi på morgonen skulle ringa till au pair agenturen och be dem hitta en ny familj åt mig. Jag blev erbjuden att stanna tills jag hittat en ny familj, men eftersom vi inte riktigt kom överens till 100% (vilket även var anledningen till att vi rev kontraktet) kände jag att jag nog ville flytta så snart som möjligt.

 

Tors 12 April

 

För att komma ut ur huset (det blev lite tryckande stämning efter vårt samtal) åkte jag in till stan för att käka lunch med Leandra samt berätta för henne vad som hänt. Medan vi åt fick jag ett samtal från agenturen som berättade att de fått ett samtal av Rachel och ville höra min sida av historien, samt skickade de mig en profil för en annan familj som jag läste igenom. Jag ringde mamman ungefär 20 min senare, och vi stämde ett möte i gallerian samma eftermiddag. Travis spenderade dagen fram till mitt möte med mig, och vid 17 åkte jag in för att träffa Mandy. Hon verkade trevlig, men deras livsstil kändes inte som att den riktigt skulle passa mig, så jag var tvungen att säga nej. När jag kom hem den kvällen informerade Rachel mig om att hon hade anordnat barnvakt åt Ava över skollovet som skulle komma följande vecka, så om jag fick ett erbjudande hos någon annan familj var det bättre att jag tog det, så att vi inte gick varandra på nerverna och började bråka framför Ava.

 

Fre 13 April

 

Fredagen spenderade jag till största del med Travis, och när han fick höra att jag inte behövde jobba utan helst ville flytta så fort som möjligt, erbjöd han att jag kunde bo hos honom över skollovet eftersom hans föräldrar skulle vara i Sydney då. Under dagen bestämde jag även möte med en till ny familj för kommande dag, och hoppades att de skulle kännas rätt. På kvällen, när jag kom hem, informerade jag Rachel om min plan att flytta ut redan nästa dag, såg till att det var okej, och sedan började jag packa mina grejer.

 

Lör 14 April

 

När jag vaknade var jag ensam hemma, så jag passade på att packa resten av mina grejer, tvätta alla lakan mina lakan och min handduk, samt städa en snabb sväng, så att allt såg likadant ut som när jag kom. Efter några timmar kom Rachel, Ava, och Sandy tillbaka, och jag gav resten av mina “gömda" presenter till Ava, samt sa hejdå. De åkte för att hämta en groda som Ava skulle få, och jag åkte för att träffa Nicole. Nicole hade sin bebis Katia med sig, så vi gick för att ta en fika. Efter en stund kom hennes man Bernie och deras treåriga dotter Georgia för att introducera sig, och vi kom alla bra överens, så vi bestämde oss för att jag nog skulle passa i deras familj. Efter ett bra möte och en bra känsla åkte jag förbi en bensinmack (man lämnar alltid tillbaka en lånad bil med full tank!) och sedan bar det av för att hämta mina grejer. Travis kom och hämtade mig, och med alla mina väskor (jag kom hit med två, jag åkte till Travis med två väskor och två påsar) åkte vi hem till honom.

Den kvällen hade Harrison en födelsedagsfest som vi planerat att gå till sedan innan, och nu hade vi ännu mer att fira. Jag hade lyckats gå från att ha jobb och boende, till att inte ha det, och sedan till att ha det igen, allt inom ett spann av tre dagar!

 

Ons 18 April

 

Onsdag var, hur fånigt det än låter, Travis och min en månads dag. Eftersom det bara var en månad ville vi inte göra något för stort, men jag ville åtminstone göra något litet, så vi bestämde oss för att gå på bio och se Isle of Dogs, den nya Wes Anderson filmen (Wes Anderson har gjort bland annat Fantastic Mr. Fox som är en av mina absoluta favoritfilmer). Tyvärr somnade Travis halvvägs igenom, inte för att den var dålig utan endast för att han inte kan vara vaken efter typ klockan 9 på kvällen, så jag fick berätta vad som hände medan vi gick hem.

 

Sön 22 April

 

På Söndagen kom Travis föräldrar tillbaka, vilket betydde att jag behövde flytta någon annanstans. Jess hade redan gått med på att jag skulle få bo hos henne några dagar, så jag förflyttade mig till hennes lägenhet (nu med två väskor och TRE påsar, de förökar sig…) där hon, hennes katt Molly, och den nya kattungen Dante bor. Jag tycker katten borde heta Prawns, men av någon anledning håller inte Jess med mig. Jag förstår inte riktigt varför…

 
 

Fre 27 April

 

Och så på Fredag var det dags att flytta igen, för sista gången på länge förhoppningsvis! Nicole kom och hämtade mig, och vi droppade av mina väskor i mitt nya rum innan vi åkte för att hämta barnen från dagis! Följande helg försökte jag knyta band med barnen så mycket som möjligt, innan jobbet började på riktigt på måndagen.

Min nya familj består av Pappa Bernie, Mamma Nicole, Storasyster Georgia (3 år), och Baby Katia (ca 10 månader)

 Georgia och jag spelar musik
 
Jag, Katia, och Georgia leker
#1 - Jan

Love you , - See you / Dad